Les autopistes AP7 i C32 haurien de disposar d'una franja de 25 metres a tot el seu perímetre per evitar els incendis forestals

Davant la situació de les forests del Maresme i Vallès Oriental causada pel canvi climàtic, i amb l'interès de prevenir un gran incendi forestal que pogués afectar els parcs naturals del Montnegre-Corredor i Serralada Litoral, i especialment les persones i els habitatges dels nuclis urbans situats a la Serralada Litoral, la Federació ADF del Maresme i sud-est del Vallès Oriental demana la complicitat i el compromís de les concessionàries i el titular de les Autopistes C32 i AP7 per reduir el risc d'incendi forestal que poden generar aquestes infraestructures. Aquestra situació es perceptible a banda i banda de l'autopista C-32, especialment des de Mataró i Argentona a Calella i Pineda de Mar (la foto que adjuntem es del tram de Sant Vicenç de Montalt, on es pot veure la gran quantitat de pins morts a banda i banda, de color marró)

Concretament, proposem que les autopistes compleixin la normativa de prevenció d'incendis, concretament la Llei 5/2003, de 22 d'abril de mesures de prevenció dels incendis forestals en les urbanitzacions sense continuïtat immediata amb la trama urbana i el Decret 63/1988, de 28 de març pel qual s'estableixen mesures de prevenció d'incendis forestals, i s'executin i mantinguin franges de 25 metres d'amplada de baixa càrrega de combustibilitat, paral.leles a tot el perímetre exterior de les autopistes i les seves instal.lacions (benzineres, restaurants...) per tal d'evitar que es pugui generar un incendi causat pels usuaris de les autopistes o per les seves pròpies instal.lacions.

Entrades populars d'aquest blog

Diversos nuclis urbans del Maresme són potencialment inundables i haurien de disposar de plans d'autoprotecció

El canvi climàtic i els bolets del Maresme i Vallès Oriental

El 82% de les urbanitzacions del Maresme i Sud-Est del Vallès Oriental es queden sense ajuts per les franges de prevenció d'incendis forestals